Het ruwe en grote inpandige sloopwerk is qua uitvoering bijna gereed.
Het slopen van de bestaande betonconstructies in het pand op nummer 69 is erg ingrijpend geweest. Wat nu nog overblijft is klein sloopwerk binnen.
De komende periode zullen er sloopwerkzaamheden plaatsvinden aan de achterzijde van het pand. Hierbij zal een gedeelte van de bestaande achtergevel van nr. 69 en 71 gesloopt worden.
Nadat de achterzijde van de gevel gedeeltelijk is gesloopt, wordt deze vervolgens opnieuw opgetrokken met nieuw metselwerk. De geveldelen worden voorzien van nieuwe kozijnen.
Op dit moment worden de binnenwanden van de aanbouw aan de achterzijden opgemetseld.
De schuiframen in de achtergevel, die vervangen worden (met behoud van de bestaande houten kozijnen) worden de komende tijd ingemeten en in productie genomen. Daarbij blijft de bestaande detaillering, zoals uitgewerkt door Kollhoff & Pols architecten, zoveel mogelijk behouden.
Binnen in de drie panden zijn de nieuwe staalconstructies als hoofd draagconstructies aangebracht. Net zoals de staalconstructie voor de nieuw te maken entresol vloeren.
De bestaande houten balklagen op de verschillende verdiepingen zijn voor het grootste gedeelte hersteld en gedeeltelijk vervangen door nieuwe balken. Daarbij is veel aandacht besteed aan herstel van authentieke details zoals de gebint stijlen en de windschoren op de 2e verdieping.
De installaties in de nieuwe souterrain vloer zijn klaar en de nieuwe betonvloer is gestort. Verder is in het souterrain de lift put voor een nieuw te maken lift gestort en vordert het opmetselen van de liftschacht gestaag.
De steiger aan de voorgevel is inmiddels geplaatst en op korte termijn zal met het schilderwerk en herstelwerkzaamheden aan- en op het dak, worden begonnen.
Deze werkzaamheden zullen tot ongeveer juli 2024 doorlopen.